Invoering van het lestijdenpakket in het gewoon kleuter- en lager onderwijs
Het aantal leerkrachten in het basisonderwijs is afhankelijk van een lestijdenpakket. Zo een lestijdenpakket is het totaal aantal lestijden dat een school gefinancierd of gesubsidieerd krijgt van de overheid. Dit lestijdenpakket bestaat uit lestijden volgens de schalen die berekend worden op basis van het aantal leerlingen op een bepaalde teldatum en aanvullende lestijden. De aanvullende lestijden hebben te maken met lestijden voor godsdienst, niet-confessionele zedenleer, cultuurbeschouwing. Bovenop dit alles kunnen nog extra lestijden voor tijdelijke projecten (onderwijsvoorrang en zorgverbreding (in het gewoon basisonderwijs) komen.
De overheid legt geen minima of maxima op betreffende het aantal leerlingen per klas. Scholen beslissen zelf hoe ze de leerlingen in groepen indelen. Hoewel andere indelingen mogelijk zijn, werken de meeste basisscholen met een jaarklassensysteem. Vaak heeft elke klas een eigen leraar.
Verschillende tijdsperiodes
1908-1918
1919-1928
1929-1938
1939-1948
1949-1958
1959-1968
1969 - 1978
1979-1988
1989-1998
1999-2007
2008
2008-2009
2009-2010
2010-2011
2011-2012
2012-2013
2013-2014
2014-2015
2016-2017
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2021-2022
foto's en documenten
gedichtjes
Geschiedenis van het onderwijs
liedjes
schoolfeest
video's
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten